• Sorteer op:
  • AllES
  • algemeen
  • B Corp
  • duurzaam ondernemen
  • purpose booster

Impact maken als B Corp. Hoe doe je dat?

Wil jij ook met jouw bedrijf impact maken? En reist de vraag bij jou: Hoe? Dan kan de B Corp methode een mooie start zijn. B Corp of ook wel Benefit corporation is een wereldwijd keurmerk voor bedrijven met een winstoogmerk. Lees meer

B Corps

To B Corp or not to B Corp?

Werknemers, investeerders en klanten gaan actief op zoek naar bedrijven die bezig zijn om positieve impact te maken. Als B Corp kun je direct laten zien, dat dit ook voor jou prioriteit heeft.

Lees meer

Klimaat positieve burger

Klimaat positieve burgers bij MAX

Als het om een gezonde leefstijl gaat en oog voor het klimaat loopt Zweden zeker voorop. Maar wist je dat ook de fastfood ketens hier lekker op in spelen? Bij MAX burgers kun je klimaat positieve burgers bestellen.Lees meer

Plastic whale

Frisse inspiratie voor het nieuwe jaar

Een nieuw begin vraagt om frisse inspiratie. Waar kunnen we goed doen? Hoe pak je dat aan. Dat kan met de B Corp methode. B Corp of ook wel Benefit corporation is een wereldwijd keurmerk voor bedrijven met een winstoogmerk. Lees meer

Retailland stapt over naar een duurzaam verdienmodel

Deze tijd vraagt om een positieve blik. Daarom belichten we mooie duurzame initiatieven in retailland. Het bewijs dat positieve impact start bij doen. Met een duwtje in de rug van consumenten en werknemers. Het mooie is dat deze positieve acties aanstekelijk werken, dus wie volgt?

Lees meer

Aparte rechtsvorm voor sociale ondernemers

Iedereen kan zich in Nederland sociale onderneming noemen en dat is vreemd. Want hoe kun je zo het kaf van het koren scheiden? Andere landen hebben dit al beter ingeregeld. In de UK hanteren ze de rechtsvorm Community Interest Company (CIC) en in de USA kun je een Benefit Corporation worden. Goed nieuws want het kabinet wil voor sociale ondernemers ook een aparte rechtsvorm invoeren, de bvm, maatschappelijke bv.

Lees meer

Duurzame initiatieven

Loyale klanten. Hoe krijg je die?

Goed doen voor mens en maatschappij leidt ook tot loyalere klanten, blijkt uit het onderzoek ‘Doing Good’ van Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en data-analysebureau MIcompany. Volgens dr. Jenny van Doorn, universitair hoofddocent aan de RUG, komt dit doordat het begrip duurzaamheid positieve reacties uitlokt.Lees meer

5 kenmerken van sociaal ondernemerschap

Steeds meer bedrijven zien het belang van sociaal ondernemen. In vijf jaar tijd groeide het aantal sociale ondernemingen in Nederland met 80 procent tot circa 5.000 in 2019, blijkt uit de Social Enterprise Monitor 2019. Sociale ondernemingen willen met hun bedrijf bijdragen aan het oplossen Lees meer

Loading new posts...
No more posts